۵ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کسوف 1962

کسوف

کسوف سومین فیلم از سه گانه ی کارگردان مشهور ایتالیایی مایکل آنجلو آنتونیونی ست و جایزه هیئت داوران کن سال ۱۹۶۲ را آز آن خود می کند.آنتونیونی با تعریف خاص خود در شیوه روایت فیلم، طرفداران و البته منتقدان زیادی داشت‌.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Iman

رقص مرگ


Seventh

هنگامی که دست اندرکاران مهر هفتم تمامی وسائل خود را جمع کرده بودند،اینگمار برگمن ابر سیاهی در آسمان میبیند و دستور می دهد عده ای از عوامل با همان لباس های شان بر روی تپه برقصند.آن ها حتی نمی دانستند برای چه مجبور به این کار شدند.دوربین صامتی از آن ها فیلم می گیرد و کات...

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Iman

ویریدیانا 1961

viridiana

ویریدیانا ساخته لوئیس بونوئل اولین فیلم بلند اسپانیانی این کارگردان است.این فیلم که توسط فرانکو در اسپانیا توقیف شد و مورد تحریم کلیسای کاتولیک وقت قرار گرفت ، بالاخره توانست در روز آخر جشنواره کن، به فرانسه برسد و برنده نخل طلای کن سال ۱۹۶۱ نیز بشود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Iman

زندگی شیرین

la dolce

سال ۱۹۶۰ در ایتالیا فدریکو فلینی فیلمی را ساخت که به جرأت می توان گفت از بهترین ساخته های تاریخ سینما است‌.زندگی شیرین ساخته فدریکو فلینی برنده نخل طلای کن در سال ۱۹۶۰ ، در واقع گذار فلینی از سینمای نئورئالیستی به سینمای خاص خودش است.فیلمی که به گفته مارتین اسکورسیزی سینما را به قبل و بعد از خود تقسیم کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Iman

آشوب به پا کن!!!

400ضربه

چهارصد ضربه* ساخته ۱۹۵۹ اثر فرانسوا تروفو که تا قبل از آن به عنوان منتقد سینمایی به همراه آندره بازن در مجله کایه دو کار می کرد، به عنوان نقطه عطفی در سینمای اروپا شناخته می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
Iman